.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاردار سفارت ایران در لندن:
پیگیر یک بخش از اشیاء سرقت شده از جیرفت در انگلیس هستیم
حسینی از پیگیری بخشی از اشیای سرقت شده از جیرفت خبر داد.
پیگیر یک بخش از اشیاء سرقت شده از جیرفت در انگلیس هستیم

سید مهدی حسینی متین، کاردار سفارت ایران در لندن به فعالیت‌های سفارت برای بازگرداندن اشیاء فرهنگی سرقت شده اشاره کرد و افزود: ما سال گذشته، در راستای برنامه‌های دولت در زمینه پیگیری اشیاء و اقلام باستانی کشورمان موفق شدیم سرباز ساسانی را که یکی از اقلام باستانی و بسیار ارزشمند بود و از طریق غیر قانونی به داخل انگلستان قاچاق شده بود، با کمک موزه بریتانیا و مقامات سازمان میراث فرهنگی کشورمان پس گرفته و به داخل کشور منتقل کنیم.

 

وی داستان اشیاء عتیقه و قاچاق شده از کشور را حکایت غم‌انگیزی توصیف کرد و گفت: هنوز مواردی وجود دارد که در سال‌های دور از کشور خارج شدند و هر از چند گاهی در داخل انگلستان در حراجی‌های اشیاء باستانی و فرهنگی عرضه می‌شوند.

 

حسینی متین در این باره افزود: ما در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن، پیگیر یک بخش اعظم از اشیاء سرقت شده از جیرفت هستیم و امیدواریم که در سال جدید شاهد بازگشت آنها به داخل کشور باشیم.

 

وی همچنین از اقدام سفارت برای جلوگیری از عرضه و فروش اوراق نفیس قرآن در حراجی‌های لندن خبر داد و گفت: هم اکنون موضوع بازگشت آنها و نحوه حقوقی تملک و انتقالشان به داخل کشور در دست پیگیری است و امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی این اقلام ارزشمند فرهنگی را به موزه‌های داخل کشور بازگردانیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.